SEO-teksten

Als bedrijf is u er alles aan gelegen om online zo goed mogelijk vindbaar te zijn; het liefst komt u met uw website op basis van bepaalde zoektermen op de eerste pagina van Google terecht. SEO-vriendelijke webteksten, die gericht inspelen op de zoektermen die uw potentiële klanten vaak intikken, helpen daarbij. Wilt u meer weten over het schrijven van SEO-vriendelijke webteksten? Neem dan gerust contact met mij op!

Redactie

Met de teksten op uw website, in uw  bedrijfsfolder, nieuwsbrief, mailings of op social media wilt u  graag een professionele  indruk achterlaten bij uw (potentiële) klanten. Hetzelfde geldt voor de inhoud van rapporten en andere officiële beleidsnota’s. Daarom is het belangrijk ervoor te zorgen dat deze teksten geen grammaticale  onjuistheden of spelfouten bevatten. Ik redigeer uw bestaande teksten vakkundig of herschrijf ze zonodig. Ook redigeer ik andere aangeleverde kopij tot goed leesbare, aansprekende teksten.

Bedrijfsjournalistiek

Wilt u voor een personeelsblad een persoonlijk interview met een  medewerker die vertelt over zijn opmerkelijke hobby? Of een uitgebreide beschrijving van een geslaagd en aansprekend project (‘best practices’) van uw bedrijf in een relatiemagazine? Of een advertorial in een vakblad waarin u uw bedrijf presenteert? Of wilt u uw doelgroep in een persbericht of op social media graag op de hoogte brengen van het laatste productnieuws? Als het om bedrijfsjournalistiek gaat, in welke vorm dan ook, kan ik u alle zorgen uit handen nemen.

Copywriting

Voor het aanprijzen van uw nieuwste product of dienst op social media of voor een advertentie in een vakblad is een korte en aansprekende tekst de beste methode. Het bedenken van een originele oneliner of andere kernachtige slogan die de spreekwoordelijke spijker op de kop slaat, kunt u gerust aan mij overlaten. Ook met copywriting voor leaflets, folders, billboards en dergelijke kom ik snel tot de kern van de zaak en overtuig ik uw doelgroep binnen luttele woorden.

Storytelling

Als bedrijf moet u met een goed verhaal komen om uw potentiële klanten te overtuigen met uw producten en diensten. Het is wetenschappelijk bewezen dat een boodschap in verhalende vorm − waarbij de nadruk ligt op beleving of het losmaken van emoties bij de lezer − bij de doelgroep veel beter blijft hangen dan een puur zakelijk-informatieve tekst. Deze techniek − die ook wel bekendstaat als storytelling − is ook bij uitstek geschikt om complexe materie behapbaar en herkenbaar te maken. Ik kan u als geen ander helpen om uw boodschap op een overtuigende manier over te brengen op uw doelgroep. Met een inspirerend verhaal dat tot de verbeelding spreekt.